ONLINE REZERVACEFacebook

SKUPINOVÉ LEKCE

Skupinové lekce u nás probíhají ve 2 sálech (malý a velký).

Podložky na cvičení jsou k dispozici pro všechny naše klienty, případně si můžete přinést svou vlastní (většinou tak praktikují klienti, co navštěvují lekce jógy).

Popisy všech lekcí naleznete vždy i u konkrétní lekce po rozkliknutí v našem rezervačním systému.


CVIČENÍ PRO TĚHOTNÉ

Lekce pro nastávající maminky probíhají vždy formou kurzů, aby cvičila stálá skupinka těhotných a dala se podle toho přizpůsobit náplň lekcí.

Jedná se o přirozenou a méně náročnou formu cvičení, kterou zvládne každá nastávající maminka.

Cílem naší práce je, aby cvičení bylo opravdu funkční a efektivní. Cvičení vychází z principů vývojové kineziologie, která je pro nás inspirací. Zjednodušeně lze říct, že se snažíme napodobit pohyby dětí, které dělají především v prvním roce svého života. Tyto pohyby jsou vrozené, naprogramované v mozku každého z nás a lze je kdykoliv v průběhu života opět začít používat, tak aby byly pro tělo přirozené a odvykly jsme si tak špatným pohybovým vzorům, ke kterým jsme bohužel v průběhu života sklouzli. Díky nim se dostaneme zpět do kondice, v které jsme byli, než jsme svá těla začali křivit nesprávným držením.

Bolest zad není podmínkou těhotenství. Ideální spolupráce břišních a zádových svalů se zbytkem těla zajistí, že zvyšující se zátěž na přední straně těla negativně neovlivní těžiště a stabilitu těla. Nedochází pak k prohýbání a bolesti zad.

Rozestup břišních svalů (diastáza) v těhotenství a po porodu není samozřejmostí. Když se podaří zaktivovat přirozené svalové souhry a břišní svaly pracují koordinovaně, zvětšující se břicho nevisí jen na přímém břišním svalu a značně to omezí  jeho rozestup. Ten pak do několika týdnů po porodu bez problémů zmizí.

Natékání nohou lze výrazně omezit zlepšeným držením těla. Správné držení těla podstatně ovlivníme cvičením. Je nezbytné srovnat pánev, ramena a klíčové klouby. S celkovým zlepšením svalové činnosti  též úzce souvisí i zkvalitnění opory na chodidlech. Nedojde pak k jejich zploštění.
Naučíme vás nejen cvičit, ale i správně stát a sedět. Nebudete pak své tělo zbytečně přetěžovat při běžných denních činnostech.

Kondice svalů pánevního dna úzce souvisí s kondicí celého těla. V našem těle žádná svalová souhra neprobíhá izolovaně a tak nemůžeme separovaně pohlížet ani na svaly pánevního dna. Správná aktivita této oblasti je v přímé souvislosti s ideálním dýcháním a celkovým držením těla. Inkontinence nemusí nutně být součástí každého těhotenství a poporodních stavů, pokud pánevní dno bude fungovat, tak jak má.

Správné držení těla má pozitivní vliv na dýchání. Během těhotenství je zvýšená spotřeba kyslíku, která často vede ke ztíženému dýchání. Pokud zlepšíte držení těla, pak začne bránice pracovat správně a dýchání nebude tak obtížné.

FIT I PO PORODU

Lekce probíhají formou kurzu a jsou určené všem maminkám, které jsou čerstvě po porodu a nebo rodily již před delší dobou, ale se cvičením ještě po porodu nezačaly a chtějí své tělo dostat postupně zase do kondice.

Cílem lekcí je vrátit tělo do "původního" stavu s využitím vrozených svalových souher, které při svém pohybování využívají právě miminka a malé děti. Během cvičení nebudeme používat zaběhlé pokyny, které třeba z lekcí, které jste dříve před porodem navštěvovaly znáte, a které bohužel ve většíně případů nevedou k aktivaci vrozené lidské motoriky, přetěžují určité svalové partie a nevedou k funkčnímu zapojení svalů celého těla.

Během cvičení se budeme seznamovat se svým tělem a učit se hýbat tak, jak je pro naše tělo přirozené s využitím  hybných programů, s kterými jsme se všichni narodili, ale které jsme bohužel během života zapomněli používat a sklouzli k používání náhradních pohybových vzorů. Našim cílem bude během každého pohybu zapojit tělo jako celek, tzn. vždy pracuje trupové svalstvo i končetiny a v začátcích hooodně i náš mozek :-).

Lekce je vhodná pro všechny maminky, tj. pro ty, které rodily přirozenou cestou i císařským řezem. Se cvičením není třeba otálet, lekce může maminka začít navštěvovat i pár dní po porodu (pokud se na to cítí), svaly totiž zapojujeme stejným způsobem jako při chůzi a dalších běžných denních pohybech... Pokud tedy jste schopná chodit, můžete dorazit i na toto cvičení :-)

Na lekcích budeme pilovat techniku cviků, tak aby provedení bylo správné a cvičení přineslo očekávany efekt. Kurz je koncipován tak, že některé lekce jsou věnovány nácviku správného provedení cviků, řešení dotazů a případných konkrétních požadavků účastnic a jiné lekce budou více kondiční, kde si i trošku zapotíme a v určitém tempu využijeme již naučené cviky a pozice. Během kurzu se zaměříme i na problematiku diastázy přímého břišního svalu, ztuhlý hrudník a s tím spojený i špatný dechový stereotyp, špatné nastavení pánve apod. 

Po absolvování kurzu budou maminky umět základní cviky a pozice, z kterých pak vycházíme na skupinových lekcích jako je bodyform, kruháč, bříško + hýždě apod..., zlepší se jim kondice, držení těla a budou připraveny na běžné skupinové lekce z našeho rozvrhu, které by bez obav měly zvládnout :-)

Pokud chtějí absolventky i nadále pokračovat ve cvičení v malé skupince, tak pro ně je pak určen kurz Fit Máma - pokročilí, kde už přidáváme náročnější cviky a pozice a i tempo lekcí je svižnější.

BODYPILATES

Méně náročná lekce s prvky pilates vhodná pro cvičence pokročilejšího věku, či pro netrénované jedince. Náplní lekce je po úvodním warm-upu (bez poskoků) posilování celého těla i s využitím gumiček, pilates copů, overballů a dalších pomůcek.

ZDRAVOTNÍ JÓGA

Cvičení vychází z klasické hathajógy. Naučíme se, jak lépe používat své tělo nejen během lekcí jógy, ale i v každodenním životě. Budeme objevovat a využívat vrozené svalové souhry. Díky tomu dojde ke spontánnímu napřímení, uvolnění a zpružnění páteře a zároveň ke stabilizaci a mobilizaci klíčových kloubů. Kromě fyzického cvičení nás čekají také dechové a relaxační techniky, aby nám bylo dobře na těle i na duchu. 

Lekce je vhodná úplně pro každého, bez ohledu na kondici či věk.

POWERJÓGA EASY

Powerjóga vychází z klasické jógy, ale je dynamičtější. Jógové ásány (pozice) posilují a zároveň protahují a formují celé tělo, upevňují koncentraci.  Jóga je skvělá jako kompenzační cvičení k ostatním sportovním aktivitám. Celistvě rozvíjí svalový korzet a nevynechává jediný sval na těle.

Pomocí krátkých meditací a relaxace se naučíme lépe vnímat a ovládat svůj dech, zvládat tak stres a napětí a udržet si psychickou rovnováhu.

Powerjóga easy je určena všem, kteří preferují dynamičtější styl jógy, ale klasické lekce powerjógy jim nevyhovují nebo mají pocit, že jsou pro ně už moc fyzicky náročné. 

Lekce jsou určené pro každého (ženy i muže) bez omezení věku a bez vážných zdravotních problémů. Vhodné také jako kompenzace k jiným sportovním aktivitám (běh, kolo, atd.)

VINYASA JÓGA

Večerní lekce založená na vinyasa józe, což je styl jógy, ve kterém plynule propojujeme jógové pozice s dechem v dynamických nebo jemnějších sestavách. V této praxi vytváříme prostor pro harmonii těla i mysli. Učíme se pozorně a vědomě vnímat svoje tělo, zklidnit mysl, prožívat každou pozici na podložce, ale i každodenní život mimo ni. Každá lekce je jiná, je zde prostor pro kreativitu a přizpůsobení skupině a každému klientovi volbou jednodušší varianty jednotlivých pozic. Směřujeme k prožívání přítomného okamžiku, pozice, dechu až k meditaci v pohybu. Začínáme krátkou meditací, zklidněním, postupně rozpohybujeme a zahřejeme celé tělo, podpoříme sílu, stabilitu a pružnost, a celou praxi zakončíme příjemnou relaxací a uvolněním.

123

Kontakt

+420 272 114 777 recepce - během provozní doby
+420 722 617 745 Martina Tůmová - studio manager
fitkolovraty@seznam.cz

Adresa

Pod Zastávkou 1, Praha 10 - Kolovraty

Parkování

Zdarma v ulici Mírová (naproti Fit studiu), dále v ulici Pod Zastávkou nebo na parkovišti vedle Hasičské stanice, případně v přilehlých ulicích

Provozní doba recepce - do odvolání od 9.10.2020  je studio zavřené

Pondělí ---
Úterý ---
Středa ---
Čtvrtek ---
Pátek ---
Neděle ---

Mimo uvedenou provozní dobu je recepce otevřená pouze pokud se konají skupinové lekce (tzn. je dostatek rezervací) a to vždy cca 15 min před lekcí a po lekci dle potřeb klientů, většinou si klienty odbaví lektorka sama. V případě, že se lekce nekonají pro nedostatek rezervací, je recepce zavřená.

Mimo provozní dobu vyřizujeme vaše požadavky a dotazy na e-mailu či telefonu.

Osobní informace, které nám poskytnete v tomto formuláři, budou uchovávány po nezbytně nutnou dobu, abychom s vámi mohli plnohodnotně komunikovat, a to v intencích zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Osobní údaje nebudou poskytovány žádným třetím stranám a budou uchovávány tak, aby k nim měly přístup pouze osoby, které jsou pověřeny s takovými údaji pracovat.